Hoppa till innehåll

High Chaparral

Varumärkets värderingar i fokus

Temaparken High Chaparral har gjort en fantastisk varumärkesresa. Från att ha varit en Vilda västern-park där den vuxne besökaren ibland ville ha just rena vilda västern, är man idag en välkomnande temapark med upplevelser, spänning och shower för den moderna barnfamiljen. Beyond har varit med i arbetet med strategi och marknadsföring under visionen: Bli en del av äventyret.

Förflyttningen har gjorts stegvis med förändringar i erbjudande och kommunikation. En viktig del i varumärkesresan var när webben fick ett nytt uttryck – från tuff Vilda västern med slagsmål och skjutande, till lek och bus med barnfamiljen i centrum. I vår utveckling av webben lade vi mycket tanke bakom struktur och sökvägar, för att göra navigeringen så självklar som möjligt för planerande besökare. Vidare utvecklade vi ett illustrationstema som gav webben ett lekfullt uttryck och som även använts i målarböcker, nyhetsbrev och andra kanaler.  Vi har även gjort en integration mot Compusoft för seamless biljettförsäljning och bokning av stugor.

För att positionera High Chaparral som besöksmål för barnfamiljen har vi även tagit fram både radioreklam och reklamfilm för tv. Vi utvecklade också i nära samarbete med kunden deras närvaro i sociala medier som Facebook, Tik Tok och Instagram. Vidare har vi skrivit texter om allt från Texas longhorns och Zorro till prärievagnar och guldvaskning.

Under hela arbetet har Vilda västern-temat och äventyret varit plattformen allt utgått från. För det kan vi lova – ett besök på High Chaparral är ett möte med actionfyllda shower, bisonoxar, tågrån, hjulångare, guldvaskning, cowboys och mycket, mycket mer. Yee-Haw.

Illustrationer: Madelen Lindgren (madebylen.com)
Film & foto: Mats Lind och Torbjörn Bergkvist

Länkar

highchaparral.se