Ny varumärkesresa för 96-åringen
Bli tydligare mot marknaden och öka konkurrenskraften. Det var några av önskemålen från Östra Kinds Elkraft när vi fick i uppdrag att renodla deras varumärke, hela vägen inifrån och ut.
Östra Kinds Elkraft har ägt och driftat det lokala elnätet i sitt område sedan 1929. År 2021 startade de ett eget elhandelsbolag och fyra år senare bestämde de sig för att påbörja en varumärkesresa tillsammans med Beyond.
Vårt arbete mynnade ut i en varumärkesplattform som förstärker Östra Kinds Elkrafts roll som en nära och okrånglig aktör i människors vardag. Varumärkets personlighet är resultatet av styrkorna och det lokala engagemang som redan fanns där.
Med plattformen som bas tog vi fram en ny logotyp och visuell identitet som andas både stabilitet och framtidstro. Här är ett elbolag som står med båda fötterna i bygden, men med blicken riktad framåt.
Den uppdaterade identiteten ger Östra Kinds Elkraft en tydligare position på marknaden och en kommunikativ grund att stå stadigt på. Som både samlar internt och signalerar externt: Östra Kinds Elkraft är, och ska vara, en kraft att räkna med.






