Hoppa till innehåll
En klick Wax Cream på en ljusgrön bakgrund

Paul Brunngård

E-handel: Störst i Sverige på skovård

Dynamiskt, snabbt och varumärkesbyggande var fokusområdena när vi tog fram e-handeln för Paul Brunngård AB. Tillsammans med Jetshop gick vi från projektstart till lansering av fullt integrerad webbshop på mindre än två månader.

Som Sveriges största aktör inom skovård ville Paul Brunngård AB ha en webbshop som inte bara radade upp produktbilder och köpknappar utan även gjorde det lätt för den nyfikne att utforska och upptäcka skovård. Med något för alla från nybörjare till proffs.

Strategisk väg till dynamisk sajt

Vi började med en förstudie tillsammans med Jetshop: Hur handlar folk skovård idag? Vad finns det för beteendemönster, hinder och outnyttjade möjligheter? Utifrån detta utvecklade vi en innehållsstrategi med navigation, sidstruktur och dynamisk design. Med enkla vägar mellan skomaterial och lämpliga produkter samt tips och artiklar med möjlighet till direktköp.

Utöver ren e-handel och kategorisidor byggde vi också in en bloggfunktion under namnet The Journal. Där kan Paul Brunngård AB själva skapa och publicera artiklar, inspirationsmaterial och innehåll som gör det lätt för besökaren att ta hand om sina skor och hitta rätt tillbehör.

Under huven med Jetshop Flight och React

När det gäller själva tekniken integrerades Jetshops e-handelsplattform med Paul Brunngårds affärssystem. Med front-end i Jetshop Flight som bygger på React kunde vi utveckla en sajt med bra prestanda och snabba laddtider. Vi utvecklade också egna moduler åt Paul Brunngård så att de själva kan administrera och skapa flexibelt innehåll som aldrig går utanför den satta designprofilen.

Screenshot från Paul Brunngårds e-handel
Screenshot från Paul Brunngårds e-handel
Tre screenshots från mobilversionen av Paul Brunngårds e-handel
Tre screenshots från mobilversionen av Paul Brunngårds e-handel